niedziela, 26 lutego 2017

Kurs na wiązaną kopertę

Dziś wieczorem pokażę Wam prosty sposób na kopertę wiązaną i na, pasującą do niej, bardzo prostą kartkę.



Będziemy potrzebować papierów najlepiej dwóch pasujących do siebie wzorem lub kolorem, linijkę, ołówek, klej, ja miałam jeszcze bazę do kartki oraz wydrukowany napis wycięty dziurkaczem.


Szybko skleiłam kartkę - na bazę nakleiłam czarny papier, na to dwa kawałki papierów, łączenie ukryłam małym paskiem trzeciego papieru, na to dałam czarne kółeczko i ciut mniejszy napis także wycięty na okrągło. Pusto mi było trochę, więc wycięłam z totalnych resztek trzy małe kółeczka: dwa kwiatki i pół listka i przykryłam je malutkimi szklanymi kaboszonami oraz chlapnęłam trochę białym tuszem.


Napis Tęsknię podkleiłam na kosteczkach 3D.


Teraz czekam, żeby tusz i klej wysechł, robiąc kopertę pasującą kolorystycznie do kartki. Moja baza kartki ma 10,5 x 10,5 cm, więc kopertę, z racji trójwymiarowości, muszę zrobić większą. Długość to 11,5 + 7 cm na klapkę i tyle samo na dół koperty (a więc 25,5cm). Do szerokości dodaję także po 1,5 cm z każdej strony na zakładki, łącznie mam więc 14,5 cm szerokości. Nie wiem, czy to zrozumiale tłumaczę, pokażę Wam więc wszystko na zdjęciu.


Obcinam niepotrzebne fragmenty, a pozostałe, zaznaczone na zdjęciu linią przerywaną - biguję. Zaokrąglam rogi w klapce oraz zakładkach. Dół pozostawiam prosty.


Teraz zaznaczam gdzie będzie zawiązywanie - na górze będzie to 1,2 cm od brzegu (na środku szerokości), a na dole - i tu się pomyliłam - 3,2 cm. Pomyłkowa dziurka mi zostanie w tym projekcie, ale dzięki wzorzystemu papierowi - nie będzie jej prawie widać.


Teraz małym dziurkaczem wycinam 4 kółeczka o średnicy 1 cm, jeśli macie możliwość ciut większego - będzie jeszcze lepiej (ja nie mam takiego dziurkacza), dwie z nich dziurawię szpikulcem po środku, dwie zostawiam całe.


Przez przedziurawione przeciągam małe ćwieki, pamiętając, żeby nie dociskać ich do kartki, tylko zostawić trochę miejsca na sznurek, obcinam im trochę "wąsy" i kamufluję je nie przedziurawionymi kółeczkami po drugiej stronie koperty. Później przyklejam boki.


Teraz tylko przeplatam sznurek i koperta gotowa. Idealnie, bo tusz na kartce zdążył wyschnąć.



Co myślicie o takim duecie kartkowo-kopertowym?
Pozdrawiam.
Wykorzystałam:

http://scrapakivi.com/sklep-scrapbooking/index.php?id_product=1140&controller=product&id_lang=7

4 komentarze:

  1. Fajowy i bardzo czytelny 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajowy i bardzo czytelny 😊

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny kurs, gdzie kupujesz ćwieki? Czy wiecie gdzie moznaby taki szablon koperty, oczywiscie bec kółek kupić. Chodzi mi o wykrojnik.

    OdpowiedzUsuń

Dziękujemy za komentarz :-)