piątek, 8 lipca 2016

Origami płaskie - kwiatek

Witajcie w trzecim dniu wspólnych zmagań z origami ;) Mam nadzieję, że udało się wam wykonać zarówno żabkę jak i bukiet tulipanów. Dziś pokażę wam jak wykonać ... po prostu kwiatka. Również i w jego wykonaniu moja córeczka dzielnie mi asystowała.

Potrzebna nam będą koła. Trzeba je niestety wyciąć. Można ręcznie albo za pomocą maszynki ;)
 
Wycinamy: 
- 10 zielonych kół o średnicy 2x57 mm, 6x30 mm
- 12 czerwonych o średnicy 6x47 mm, 6x30 mm
   (z tym, że ja wybrałam dwa rodzaje papieru)


Wszystkie koła składamy na pół. Z zielonych tworzymy łodygę, liście oraz dno kwiatu.

Z czerwonych będziemy kształtować płatki, które złożą nam się na całość.
Zgięte uprzednio koła rozkładamy. Powstała linia będzie pomocna w złożeniu płatków.
Starajcie się tak wykonywać zgięcia, by ich krawędzie były w miarę równe. 
Dzięki temu uzyskacie regularny kształt kwiatka. Odwracamy koło prawą stroną do dołu.
Brzegi kół składamy do środkowej linii zakładając jednak nieco jeden brzeg na drugi.
Odwracamy płatki. Podklejamy je. Następnie układamy w koło tworząc w ten sposób 
koronę kwiatu. Tak samo postępujemy z mniejszymi kwiatami. 
Składamy, odwracamy, podklejamy ... i układamy w koło na otrzymanej już uprzednio bazie.

 



Kwiat gotowy. Teraz należy jedynie ułożyć łodygę i liście.
W tej kwestii zostawiam wam oczywiście wolną rękę, 
lub jeśli chcecie możecie podpatrzeć jak ja to zrobiłam - poniżej.


Prawda, że proste? Spróbujcie teraz w ten sposób złożyć kwiat w innych kolorach. 
A może komuś uda się stworzyć barwny kolorowy ogródek? Czekam na wasze prace ... Ki


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękujemy za komentarz :-)